De marketingmodule. Een complete handleiding

Met de marketingmodule heb je alles in huis om meer leads te verzamelen. In dit artikel lees je hoe je het meeste uit de marketingmodule haalt om je e-maillijst (en je bedrijf) te laten groeien.

Campagnes beheren vanuit je dashboard

Vanaf het marketing-dashboard (MarketingDashboard) heb je toegang tot al je campagnes. Je hebt verschillende overzichtpanelen waarbij je campagnes kunt openen, bewerken en analyseren.

Daarnaast maak je vanaf hier ook nieuwe campagnes aan.

Het marketing dashboard
Het marketing dashboard.

Een nieuwe campagne maken

Met de marketing-module maak je een onbeperkt aantal popups, slide-ins, embeds voor leadgeneratie. Daarnaast is het ook mogelijk om social share iconen aan je pagina’s toe te voegen.

Het maken van een popup, slide-in of embed werkt op precies dezelfde manier.

Om een nieuwe campagne te maken klik je (bij het desbetreffende paneel) op + Maken.

In dit voorbeeld maak ik een slide-in.

Geef de slide-in een naam en kies het doel van de campagne.

Voer een naam in en selecteer het type slide-in.

  • Een e-mail opt-in bevat een formulier voor nieuwsbrief aanmeldingen.
  • Informationeel bevat een call-to-action (button).

Je kunt deze instelling later niet meer veranderen. Het is natuurlijk wel mogelijk om een nieuwe campagne te maken.

Template selecteren

In de volgende stap kun je een template selecteren.

Kies uit 15 verschillende templates.

Je kunt kiezen uit 15 verschillende templates. Het is ook mogelijk om te beginnen vanaf scratch. Voor nu raad ik je wel aan te beginnen met een template.

Nadat je een template hebt geselecteerd wordt je door de verschillende stappen heengeleid.

Je kunt op ieder moment een voorvertoning (preview) van je slide-in bekijken. Hieronder vind je een korte uitleg van de verschillende stappen.

  • Inhoud: Pas hier de tekst en afbeeldingen van je slide-in aan.
  • E-mails: Geef aan welke invoervelden de bezoeker moet invullen. Denk aan naam, e-mail, telefoon, adres, etc. Ook kun je hier het succesbericht aanpassen die bezoekers te zien krijgen na het invullen van het formulier.
  • Integraties: Hier bepaal je wat er moet gebeuren met de data die je verzameld. Je kunt ervoor kiezen om de gegevens op de website te bewaren. Beter is om te integreren met één van de vele beschikbare marketingtools.
  • Uiterlijk: Pas hier de vormgeving van je slide-in aan.
  • Zichtbaarheid: Geef aan de hand van regels aan wanneer en op welke pagina’s de slide-ins worden getoond.

Geef een reactie